Czy chińskie znaczy gorsze?

Czy to stereotypowe podejście do produktów z Dalekiego Wschodu jest trafne względem sprzętu elektronicznego?

Oznaczenie “Made in China” może kojarzyć się z produktem masowym, a co za tym idzie, produktem słabiej wykonanym, o gorszej jakości.

 

Czy to stereotypowe podejście do produktów z Dalekiego Wschodu jest trafne względem sprzętu elektronicznego?

 

Coraz częściej słyszy się opinie, że telewizory, laptopy, smartfony, czy też inne gadżety elektroniczne takie jak smartwatche produkowane w Chinach to niekoniecznie tandeta i podróbka.

 

Produkty spod marek Lenovo, Xiaomi czy Huawei są rozpoznawalne praktycznie wszędzie. Gdyby jakość ich produktów była poniżej przeciętnej, to nie byłoby ich aż tyle w obiegu. Niczym nie ustępują amerykańskim, czy też japońskim odpowiednikom. Stanowią zatem nieco tańszą, ale również ciekawą alternatywę dla typowych marek elektronicznych takich jak Samsung, Apple czy Sony.

 

Chińskie firmy zajmujące się produkcją elektroniki chcą globalnego sukcesu na tle gospodarki międzynarodowej. Mają one ku temu dobrą sposobność. Przede wszystkim dysponują kapitałem i z łatwością inwestują go w gałęzie produkcji, które przynoszą obietnicę generowania największych przychodów. Inwestowanie w tego typu działania, pozwalają im w krótkim czasie zwiększyć możliwości produkcyjne, pobudzając tym samym sprzedaż i umożliwić ekspansję chińskich produktów elektronicznych na rynki światowe. Inwestorów zachęca fakt, iż produkty cieszą się wysoką popularnością, nie tylko ze względu na atrakcyjną cenę.

 

Sprzęty elektroniczne z Chin jeśli nie są już globalnie znane, to z każdym dniem przybierają na popularności. Na przykład produkowane przez Lenovo laptopy są na tyle znane, że po wypuszczeniu nowego modelu na rynek, można znaleźć w internecie recenzje – co oznacza, że zainteresowanie tymi produktami nie jest wcale takie małe. Laptopy Lenovo słyną z serii ThinkPad, a także IdeaPad, są to dobre komputery ze średniej półki pod względem umieszczonych w nich podzespołów, takich jak pamięć RAM czy procesor.

 

Pod względem rynku smartphonów na popularności zyskują również takie marki jak Oppo, ZTE czy Vivo. Dobrym przykładem solidnych telefonów jest również OnePlus, którego sztandarowe modele często znajdują na szczytach list top smartphonów.

 

Jest jednak coś, co stoi na drodze i nadal nie pozwala na pełny sukces. To stereotypy, które dobrze znamy i równie często opieramy na ich podstawie swoją opinię. Musimy pamiętać, że świat się zmienia, a ta reguła coraz częściej przestaje być prawdziwa. Oczywiście nadal na rynku będziemy mogli znaleźć słabej jakości wyroby elektroniczne pochodzące z Państwa Środka, jednak duże chińskie marki dokładają wszelkich starań, by odciąć się od niekorzystnego wizerunku i krzywdzących opinii.

 


Opublikowano:

Mentax na Facebook'u