I JAK INNOWACJE

“Kto nie idzie do przodu, ten się cofa”. Chcemy w MENTAX SA angażować się na nowych obszarach i tworzyć innowacje.

MENTAX SA przez ostatnie 15 lat stał się stabilnym miejscem współpracy ambitnych, kreatywnych, ciekawych osób. Rok 2021 jest dla nas rokiem nowych wyzwań, rokiem poszukiwania nowych ścieżek. Jesteśmy zgranym zespołem. Mamy bardzo dobre produkty i stabilnych klientów. Wiemy, jak działa rynek, na którym sprzedajemy nasze usługi. Mamy poukładane procesy wewnętrzne. Zgodnie z maksymą “kto nie idzie do przodu, ten się cofa” chcemy w MENTAX SA angażować się na nowych obszarach i tworzyć innowacje. Z tą myślą w strategii na 2021 zaplanowaliśmy wdrożenie procesu projektowania innowacji. 

 

Do procesu zaprosiliśmy 3 wiodące na rynku organizacje wspierające rozwój innowacji: Huge Thing, MITEF CE i Open Innovation House. Każda w nich wnosi inne doświadczenie i własne metodyki pracy. W pierwszym etapie, podczas dwudniowych warsztatów generowania innowacji, dwunastoosobowy zespół wytworzył aż 79 pomysłów na biznes. W trakcie oceny na macierzy Impact-Effort, 29 pomysłów znalazło się w pierwszej i drugiej ćwiartce. Tym pomysłom zamierzamy przyjrzeć się dokładniej i część z nich wdrożyć w życie jeszcze w tym roku. 

 

Plan działania zakłada w pierwszej kolejności wstępną walidację pomysłów w indywidualnych wywiadach jakościowych. Wywiady dadzą nam rynkowe spojrzenie na nasze koncepcje i pozwolą wybrać te, które będziemy dalej rozwijać. Kolejnym krokiem jest wdrożenie procesu Proof of Concept (PoC, z ang. dowód koncepcji). Proces ten zakłada sprawdzenie potencjału danego pomysłu. Jak zamierzamy to robić? Tutaj z pomocą przychodzą nam wspomniane już organizacje. Każda z nich wesprze nas w testowaniu pomysłów biznesowych prowadząc tzw. Sprinty.

 

Sprint to pięciodniowy proces, podczas którego zespół pracujący nad wdrożeniem innowacji na rynek:

  • w dniu nr 1 weryfikuje przyjęte hipotezy/założenia dotyczące rozważanej koncepcji biznesowej
  • w dniu nr 2 odpowiada na krytyczne pytania biznesowe (co i jak będzie sprzedawać)
  • w dniu nr 3 projektuje produkt
  • w dniu nr 4 tworzy prototyp
  • w dniu nr 5 testuje pomysł z potencjalnymi, docelowymi klientami

 

Przed nami tygodnie wytężonej pracy. W ramach tego procesu chcemy, by organizacja nauczyła się eksperymentowania rynkowego i podchodzenia do pomysłów jako rozwiązań rzeczywistych problemów. Wierzymy, że będzie to przygoda, która nas wiele nauczy i wprowadzi MENTAX SA w nowy wymiar.

 

Stay tuned! 

 


Opublikowano:

Mentax na Facebook'u