KRĘGOSŁUP – ĆWICZENIA

Masz sztywność karku, bóle pleców czy szyi? Można sobie z tym poradzić robiąc krótką przerwę na ćwiczenia w biurze.

W ostatnim artykule wspominałem o niedogodnościach dla kręgosłupa, które wiążą się z pracą siedzącą. Sztywność karku, bóle pleców, szyi z wszystkim tym sobie można poradzić wykorzystując krótką przerwę na ćwiczenia w biurze.

 

Nawet nie wstając od biurka (chociaż do tego gorąco zachęcamy!), można wykonać kilka dyskretnych ćwiczeń, które przyniosą ulgę spiętym plecom, szyi czy nadgarstkom.

 

Rozluźnij szyję

Wyprostuj się, ściągnij łopatki, pochyl głowę do piersi i powoli zataczaj nią łuk – od jednego ramienia do drugiego. Następnie wyprostuj głowę i niespiesznie przechylaj ją do każdego z ramion, rozciągając boczną część szyi.

 

Rozciągnij klatkę piersiową

Usiądź prosto, wyciągnij przed siebie ręce i złap się za dłonie, a następnie schowaj głowę między ramionami i wygnij górną część pleców do tyłu, ciągnąc jednocześnie połączonymi rękami do przodu. Następnie wyprostuj się, przenieś ręce za siebie, złącz je i wypnij do przodu klatkę piersiową.

 

Daj odpocząć nadgarstkom

Wyciągnij przed siebie rękę spodem dłoni do góry i zegnij nadgarstek w dół. Przeciwną dłonią złap za palce i delikatnie ciągnij do siebie, aby poczuć rozciąganie w nadgarstku i przedramieniu. To samo ćwiczenie powtórz z drugą ręką.

 

Rozluźnij plecy

Usiądź prosto, następnie połóż prawą rękę na lewym kolanie i skręć tułów w lewo, układając lewą dłoń na krześle za sobą. Pozostań w skręcie kilka sekund. Potem wyprostuj się i wykonaj skręt w drugą stronę.

 

Jeśli masz w biurze salkę konferencyjną, chillout-room czy kuchnię, w której nie kręcą się tłumy albo po prostu pracujesz w niewielkim pokoju, w którym nikomu nie będziesz przeszkadzać, wykorzystaj to i wykonaj codziennie kilka prostych ćwiczeń.

 

Zrób koci grzbiet na stojąco

 

Stań w rozkroku,  pochyl się do przodu, ugnij kolana i ułóż dłonie na udach, tak aby palce skierowane były do wewnątrz. Powoli wyginaj plecy na zmianę w górę i w dół robiąc przynajmniej 10 powtórzeń.

 

Rozciągnij plecy i klatkę piersiową 

 

Stań w rozkroku w odległości wyciągniętych rąk od stołu albo biurka. Pochyl się do przodu i połóż dłonie na blacie, opuszczając głowę w dół (twoje ciało powinno być zgięte w pasie mniej więcej pod kątem prostym). Wyprostuj plecy, ściągnij ramiona do tyłu i staraj się schodzić klatką piersiową coraz niżej. Pozostań w tej pozycji kilkadziesiąt sekund.

 

Te proste ćwiczenia nie zajmą wiele czasu, a mogą pomóc przeciwdziałać schorzeniom kręgosłupa. Zdecydowanie polecam.

 


Opublikowano:

Mentax na Facebook'u