MVP – naga innowacja

Zespoły projektowe rozpędziły się i po etapie ideacji przeszliśmy do budowy MVP - Minimum Viable Product. 

Budowanie innowacji w MENTAX SA trwa w najlepsze. Zespoły projektowe rozpędziły się i po etapie ideacji przeszliśmy do budowy MVP – Minimum Viable Product. 

 

Czym jest MVP? To minimalna wersja produktu, za który klient jest w stanie zapłacić. Dlaczego w procesie tworzenia innowacji buduje się MVP? Takie pytanie zadaliśmy naszym ekspertom z Open Innovation House. I dostaliśmy proste wytyczne:

  • bo budowanie produktu to strata czasu i pieniędzy,
  • bo prototyp wystarczy, aby szybko skonfrontować się z rynkiem,
  • bo produkt to stan docelowy, prototypowanie to droga do niego,
  • bo istnieje wiele możliwości na budowę prototypu – a docelowo produktu.

 

Zainteresował nas ostatni punkt i rzeczywiście, możliwości jest sporo. Przytaczamy kilka z nich, którymi eksperci podzielili się z nami na warsztatach:

  1. Blog – zanim coś zbudujesz, możesz to opisać. Tekst nie musi być długi i dokładny Może być swobodny. Publikować można w odcinkach. Tworzenie MVP w postaci bloga sprowadza się do tego, aby opisać potencjalny produkt i skonfrontować go szybko i tanio z opinią osób znajdujących się w naszej bańce.
  2. Newsletter – materializacja idei, którą przedstawia się userom, aby mierzyć ich reakcje i wyciągać z nich wnioski. Zgromadzona wiedza posłużyć ma transformacji pomysłu w produkt. Jeżeli userzy chcą zostawić swoje dane i czekać na kontakt, to znaczy, komunikowana idea jest chciana.
  3. Rysunek – mówi się, że obraz jest wart tyle, co tysiąc słów. I faktycznie, czasami dużo łatwiej komuś narysować prototyp, niż o nim opowiedzieć. Rysowanie to świetny sposób na powołanie do życia w rzeczywistości tego, co do tej pory istniało tylko w sferze wyobraźni. Dobry rysunek nie tylko oddaje kształt, ale także odzwierciedla relacje i zależności.
  4. Landing page – strona internetowa, która jest użytecznym prototypem konstruowanego rozwiązania. Powinna prezentować jego najważniejsze funkcje, komunikować cennik i pozwalać klientom dokonać transakcji.
  5. Video – jeżeli 1 obraz jest wart tyle co 1000 słów, to 1 video jest warte tyle co 1000 obrazów. Nagranie filmu, który krok po kroku i funkcja po fukcji prezentuje to jak może wyglądać prototyp i to czym może być finalny produkt, pozwoli na zrozumienie naszej idei.
  6. Makieta – rysunek, a w zasadzie rysunki, przeniesione na wyższy poziom wykonania oraz złożoności. Seria statycznych obrazów zawierających skończonę liczbę nawjważniejszych szczegółów, połączona ze sobą właściwą logiką oraz interesująco opowiedziana może stanowić wiarygodny model tego, jak będzie wyglądać docelowe rozwiązanie.
  7. Iluzjonista – dostarczając wartość automatyzacji procesów jednym ze sposobów jest zastąpienie jej w początkowej fazie manualną pracą człowieka. Użytkownik nie musi wiedzieć, co się dzieje w tle prototypu. Ważne jest to, co docelowo może być zautomatyzowane, a nie to co jest widoczne dla end-usera. 
  8. Suma części – czasami, aby zademonstrować działający prototyp nie trzeba budować wszystkich jego funkcji od zera. W niektórych przypadkach wystarczy, że połączy się inne dostępne rozwiązania i oferowane przez nie funkcje w twórczy sposób, aby powstało MVP.
  9. Single future – namiastka produktu z jego jedną, najbardziej podstawową funkcją. Tą najbardziej właściwą, tą stanowiącą odpowiedź wprost na zdefiniowany problem usera. 
  10. Model – namiastka podstawowego produktu, wyprodukowana w mniejszej skali, z gorszych materiałów, z pominięciem nieistotnych detali, w tymczasowym kolorze, okrojona z funkcji – tylko po to, aby dać end-userowi możliwość obcowania z fizycznym obiektem udającym jedną z możliwych form właściwego produktu.

 

Budowanie MVP to fascynujący etap! A co dalej w MENTAX SA Innowacje opowiemy już za tydzień 🙂 

 

Źródło zdjęcia


Opublikowano:

Mentax na Facebook'u