Pięć trików w poczcie Gmail, które sprawią, że Twoja praca będzie bardziej efektywna

Czy wiesz, że Gmail posiada wiele trików, które mogą pomóc zaoszczędzić sporo czasu i lepiej zorganizować Twoją pracę?

Na co dzień wielu z nas korzysta z poczty Gmail, jednak niewiele osób wie, jak w łatwy sposób można usprawnić swoją pracę przy jej wykorzystaniu. Dlatego właśnie przygotowałam pięć prostych porad, które stosuje w swojej codziennej pracy z pocztą Gmail.

 

Zrób z maila zadanie

Bardzo często dostajemy maile, w związku z którymi musimy wykonać mnóstwo zadań. Poczta Gmail ma funkcję, która pozwala z e-maila zrobić zadanie – w naszej liście zadań. Wystarczy, że po wejściu w e-mail wybierzemy z górnego paska ikonę, “Dodaj do listy zadań”. Wyświetli Ci się lista Twoich zadań, będziesz mieć możliwość dodania opisu oraz terminu tego zdania.

 

Cofnij wysłaną wiadomość

Wielokrotnie wysyłając e-mail, zdarza nam się, że zapominamy dodać załączniki, zawrzeć istotne informacje, bądź wysłać do prawidłowego odbiorcy. Gmail posiada funkcję, która pozwala na cofnięcie wysłanej już wiadomości. Aby włączyć tą funkcjonalność należy wejść w ustawienia ogólne, następnie w sekcji “Cofnij wysyłanie:” wybrać z listy rozwijanej czas aktywności funkcji i kliknąć przycisk na końcu ekranu “Zapisz zmiany”. Od tej pory będziesz mieć możliwość cofnięcia wysyłki każdego e-maila.

 

Utwórz spotkanie z otrzymanej wiadomości

Wszyscy otrzymujemy wiadomości z prośbą o utworzenie spotkania. Możemy to zrobić w prosty sposób bez wychodzenia z korespondencji. Wystarczy, że klikniesz trzy kropki znajdujące się nad wiadomością i wybierzesz, “Utwórz wydarzenie”. Automatycznie zostaniesz przeniesiony do wydarzenia w kalendarzu. Większa część danych niezbędnych do utworzenia spotkania zostanie uzupełniona automatycznie na podstawie korespondencji, pozostanie Ci tylko wybrać termin i godzinę wydarzenia.

 

Zaplanuj wysłanie wiadomości

Po utworzeniu wiadomości e-mail dodaniu jej odbiorców możemy zaplanować, kiedy i o której godzinie chcielibyśmy aby wiadomość została wysłana. Wystarczy, że wybierzemy strzałkę przy przycisku, “Wyślij” następnie kliknij, “Zaplanuj wysłanie” potem “Wybierz datę i godzinę”. Po uzupełnieniu tych danych i użyciu przycisku “Zaplanuj wysłanie” możesz mieć pewność, że Twoja wiadomość zostanie wysłana dokładnie o wskazanej przez Ciebie porze, nie musisz mieć nawet włączonego komputera. E-maile te będą odkładać się w nowej zakładce “Zaplanowane”.

 

Otrzymuj powiadomienia na pulpicie

Jeżeli podczas bieżącej pracy chcesz mieć ciągły podgląd do otrzymywanych wiadomości, wystarczy, że w ustawieniach ogólnych w sekcji “Powiadomienia na pulpicie” włączysz tę funkcję. Możesz wybrać czy chcesz otrzymywać powiadomienie o każdej wiadomości, czy tylko gdy w skrzynce pojawią się ważne wiadomości.

 

Autor: Małgorzata Sowińska


Opublikowano:

Mentax na Facebook'u