Realizujemy naprawy sprzętów RTV/AGD/IT w ramach usługi Assistance

Jednak co to w ogóle jest? Jak sprawdzić czy posiadamy taki pakiet? Spróbujmy to sobie wyjaśnić ;)

Ubezpieczenie assistance – dobrowolne ubezpieczenie mające na celu zapewnienie ubezpieczającemu określonej pomocy (np. technicznej, medycznej, informacyjnej) w nieoczekiwanych zdarzeniach losowych, związanych głównie z następującymi obszarami: transport samochodowy, podróże, zdrowie, dom, rodzina.

 

Assistance najczęściej występują jako ubezpieczenie dodatkowe do ubezpieczeń komunikacyjnych, turystycznych oraz mieszkaniowych.

 

Ze względu na rodzaj świadczenia, ubezpieczenia assistance dzielimy na:

  • Assistance komunikacyjny – zapewnienie ochrony kierowcy i pasażerom w czasie podróży samochodem w zakresie pomocy technicznej i medycznej.
  • Assistance medyczny – zapewnienie pomocy i obsługi medycznej ubezpieczonemu oraz członkom jego rodziny.
  • Assistance domowy – obejmuje m.in. usługi specjalistów (np.: elektryka, hydraulika, szklarza, stolarza, ślusarza czy dekarza), pogwarancyjną naprawę urządzeń komputerowych oraz sprzętu RTV i AGD.
  • Assistance w podróży – pomoc w wypadkach losowych w trakcie wyjazdów turystycznych, zwłaszcza organizacja pomocy medycznej, telefoniczne wsparcie informacyjne, pomoc w organizacji i zaplanowaniu dalszej podróży, telefoniczne wsparcie medyczne czy pomoc w razie konieczności wcześniejszego powrotu.
  • Assistance prawne – zapewnienie dostępu do informacji oraz pomocy prawnej poprzez np. przesyłanie wzorów umów, aktów prawnych czy umawianie wizyt w kancelariach prawnych.
  • Assistance dla firm – pomoc w zachowaniu ciągłości funkcjonowania przedsiębiorstwa w razie poważnych problemów, specjalistyczne infolinię.

 

Aby sprawdzić, czy jesteśmy szczęśliwym posiadaczem pakietu assistance sprawdź  czy nie posiadasz poniższych produktów. Usługę assistance zazwyczaj otrzymujemy łącznie z :

  • ubezpieczeniem AC lub OC
  • ubezpieczeniem domu lub mieszkania
  • w ramach konta bankowego
  • w ramach karty kredytowej
  • w ramach gwarancji producenta
  • w ramach kredytu gotówkowego
  • w ramach leasingu samochodowego
  • w ramach kredytu hipotecznego
  • ubezpieczeniu turystycznym od biura podróży

Zapoznaj się z regulaminem, polisą lub Ogólnymi Warunkami posiadanego ubezpieczenia/produktu.

 

Jak zgłosić szkodę ?

  1. Wypełnij formularz internetowy dostępny na stronie Twojego ubezpieczyciela.
  2. Zadzwoń: telefony są podane na stronie Twojego ubezpieczyciela.
  3. Wyślij sms o treści na numer podany przez Twojego ubezpieczyciela, oddzwonią i przyjmą zgłoszenie.
  4. Odwiedź oddział swojego ubezpieczyciela.
  5. Wyślij e-mail na adres podany przez swojego ubezpieczyciela.
  6. Skontaktuj się z osobą, która zajmuje się ubezpieczeniami grupowymi w Twojej firmie, jeśli masz grupowe ubezpieczenie na życie.

 

Czas w jakim MENTAX realizuje zgłoszone zlecenie Assistance to:

  1. Pierwszy kontakt z poszkodowanym do 24h po otrzymaniu zlecenia (w dni robocze w godzinach 8-16).
  2. Odebranie sprzętu do 72h od otrzymania zlecenia w dni robocze (termin może ulec wydłużeniu w zależności od woli Poszkodowanego). Część napraw może być dokonana bezpośrednio u Klienta w domu. Sprzęt, który może być diagnozowany tylko w warunkach serwisowych odbiór może odbyć się bezpośrednio przez serwisanta bądź w przypadku sprzętów do 10 kg przez zorganizowanego kuriera przez serwis (np. telefony, tablety, laptopy, ekspresy do kawy).
  3. Opinia serwisu w zakresie przyczyny szkody, sposobie i koszcie naprawy 72h od daty przekazania sprzętu do serwisu.
  4. Naprawa sprzętu do 48h od otrzymania wszystkich wymaganych części zamiennych.
  5. Średni czas naprawy to 15 dni (liczony łącznie z czasem oczekiwania na zamówione podzespoły).

 

Mała ciekawostka na koniec!

Po raz pierwszy ubezpieczenie assistance zostało zaoferowane przez powstałą w 1963 r. w Paryżu firmę Europ Assistance.


Opublikowano:

Mentax na Facebook'u