Proces ma na celu weryfikację jakości naprawy pojazdu na trzech etapach jej realizacji (w zależności od indywidualnych potrzeb Zleceniodawcy):
- kontrola poprawności sporządzonego kosztorysu naprawy vs. stan faktyczny uszkodzonego pojazdu.
- kontrola zgodności wykonywanej naprawy w stosunku do uzgodnionego ze Zleceniodawcą kosztorysu
- kontrola jakości wykonanej naprawy
Czynności w ramach obsługi tego procesu wykonywane są przez rzeczoznawców z dużym doświadczeniem w ocenie stanu technicznego pojazdów powypadkowych. Nasi rzeczoznawcy wykonują średnio 800 kontroli tego typu miesięcznie. Nieprawidłowości ujawniane są w średnim udziale około 25% badanych szkód.
Podczas realizacji zlecenia weryfikowana jest zgodność wykonanej naprawy z uzgodnionym kosztorysem pod kątem:
- prawidłowości zastosowanej technologii naprawy
- kompletności wykonanych operacji blacharskich i lakierniczych
- potwierdzenia wymiany i zastosowania właściwej jakości części
Wynikiem wykonanego zlecenia jest materiał pozwalający na uszczelnienie procesu, eliminacji z Sieci własnej nieuczciwych partnerów oraz ograniczenia nienależnych wypłat. Przygotowana podczas realizacji kontroli dokumentacja daje podstawy do zawiadomień o próbie popełnienia przestępstwa lub ewentualnych sporów sądowych.
W ramach obsługi zlecenia przygotowywana jest:
- szczegółowa dokumentacja zdjęciowa
- pomiar grubości powłoki lakierniczej
- końcowy protokół oceny wykonanej naprawy pojazdu
- korekta złożonej FV w zakresie niezgodnym z przeprowadzoną naprawą